Salgsbetingelser
Innledning:
Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet med utgangspunkt i mal fra Forbrukertilsynet.
Fremhevelser
-Malt keramikk for et personlig preg gjelder ikke angreretten på 14 dager. Dette gjelder for keramikk malt i butikk og ikke varer kjøpt på nett.
-Ferdig brent keramikk oppbevares i 14 dager
-Dersom det skulle skje skader eller feil under prosessen mot ferdig produkt, får du pengene tilbake eller mulighet til å male på en ny gjenstand av eget valg uten ekstra kostnad.
1. Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
2. Parterne
Selger
Creative Collective AS
Stensberggata 10
0170 Oslo
Organisajonnummer: 933 787 222
Kjøper er personen som foretar bestillingen.
3. Priser
Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje osv.) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.1, ta kontakt før bestilling)
4. Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
5. Ordrebekreftelse
Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.
Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med
bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.
6. Betaling
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen i inntil 4 dager fra bestillingen.
Betalingen foregår med Vipps, BankAxept eller ApplePay
7. Levering
Levering av varen fra selger til kjøper skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken.
Leveringstid for digitale gavekort er under 48 timer og 5-7 dager for fysiske varer.
8. Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøper når tingen er overtatt av kjøper i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøper unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøper likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
9. Angrerett
Kjøper kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser 7.
Angrerett innebærer at kjøper uten grunn kan returnere varen til selger selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert.
Kjøper kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selger i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøper mottok den. Kjøper bør sende varen tilbake til selger i originalemballasjen hvis dette er mulig.
Kjøper kan ikke angre på kjøp av malt keramik i butikken da kjøper tilføyer et personlig preg til varen.
Kontaktinformasjon ved bruk an angrerett er: hei@creativecollective.no
10. Undersøkelse av varen
Når kjøper mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøper melde fra til selger ved reklamasjon jf. kontraktens punkt 11.
Ved maling av keramik i butikk; dersom det skulle skje skader eller feil under prosessen mot ferdig produkt, får du pengene tilbake eller mulighet til å male på en ny gjenstand av eget valg uten ekstra kostnad.
11. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøper innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøper overtok varen.
12. Kjøpers rettigheter ved forsinkelse
Dersom selger ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøper eller forhold på kjøperens side, kan kjøper i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse og heve avtalen.
Heving: Kjøper kan heve avtalen med selger dersom forsinkelsen er vesentlig
eller hvis selger ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som
kjøper har fastsatt.
13. Avhenting av keramikk malt i butikk
Vi oppbevarer keramikk for kunde i opptil 14 dager etter ferdig brenning. Deretter vil vi kunne tillate oss å kaste eller gi den bort dersom den ikke er hentet. Dersom det er behov for det kan vi gjøre avtaler om oppbevaring i lenger tid.
14. Konfliktløsning
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøper kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget.13 Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.